אל קו האופק החדש

אופק חדש-השנה הצטרפו עוד שבעה בתי ספר בעיר (סה“כ בעיר 17 בתי ספר בתוכנית) לתוכנית ”אופק חדש“, שתכליתה שיפור מעמדו ואיכותו של עו“ה באמצעות תהליך פיתוח מקצועי מובנה ושיטתי שיוביל למיצוי איכויות אישיות ופדגוגיות על רצף הקריירה. מתווה מדניות התוכנית מתייחס לשלבי ההתפתחות המקצועית של עובדי ההוראה, לתכנים הנדרשים בכל שלב בהלימה לתפקידים אותם מבצע עו“ה לאורך הקריירה המקצועית. תוכנית פיתוח מקצועי תבנה בראיה רב שנתית בדגש על אופק תעסוקתי, ותתאים לנתוני הכשרה, הערכה על תפקודו, הגדרת צרכיו והלימה לתפקידו. תהליך הפיתוח המקצועי ימסד את מסלולי הקידום של עו“ה בדגש על צרכי הפרט, צרכי המוסד החינוכי ומדיניות משרד החינוך.

תהליך זה כולו , מטבע ראשיתו, מלווה בתהליכי קליטה ושאלות רבות של כל הצדדים הנוגעים בו. מתוך ערנות לשאלות המגיעות אלינו אנו מבקשים למקד את הגיליון כולו בסימן אופק חדש ומתוך כך לנסות ולהשיב על השאלות העיקריות שעלו לפיתחנו.

התפתחות מקצועית של עו"ה ב"אופק חדש" – השתלמויות

האם לימודי השבתון נחשבים לצורך צבירת שעות השתלמות לקידום בדרגה?

במסגרת השבתון, עו"ה נדרש ללמוד 16 יחידות לימוד, מהן 12 חובה ו-4 רשות. מתוך יחידות החובה, יהיה אפשר ללמוד 6 יחידות (50%) במסגרת קורסים מתוך מאגר הנושאים ע“פי מתווה אופק חדש, המאושר ע"י משרד החינוך. בצורה זו, עו"ה יוכל לצבור בתוך שנת השבתון 180 שעות השתלמות השוות ל-3 שנות השתלמות. לימודים אלו ייצברו לו לצורך הקידום בדרגה. (משמע, יוכל להיות פטור מהשתלמויות במהלך השנתיים שלאחר השבתון). את הדרגה יקבל עם תום תקופת הפז"ם הנדרש.

כיצד תשפיע ההשתתפות בהשתלמויות המיועדות למצטרפי אופק חדש על שכרם?

עו"ה שישתתף בכל שנה בהשתלמות בהיקף 60 שעות מתוך מתווה ההשתלמויות המיועדות למורי אופק חדש, ישפר שכרו באופן משמעותי. בכל מעבר מדרגה לדרגה ישפר שכרו ב-7.5%. תוספת השכר היא פנסיונית ואיננה תלויה במילוי תפקיד זה או אחר בביה"ס.

במסגרת שעות השהיה, מתקיימת בבית הספר השתלמות מוסדית. האם היא נחשבת לצבירת 60 שעות ההשתלמות?

לא. צבירת 60 השעות לצורך קידום בדרגה תתאפשר רק במסגרת השתלמויות שיתקיימו בהתאם למתווה שיקבע ע"י משה"ח במרכזי הפסג"ה השונים.

אין תגובות: