הדרך אל האופק עוברת בפסג“ה....

הדרך אל האופק עוברת בפסג“ה....תפקידיה של הפסג“ה במתווה אופק חדש

הכנסת מתווה אופק אל בתי הספר תוך הדגשה על הכשרות חדשות הנדרשות מהמורה, מחייבת את הפסג“ה כמרכז להכשרת מורים, להתעדכן לאלתר ולאפשר למורים בשאחריותה לזכות בהכשרות ההולמות את המתווה החדש. עשייה זו כרוכה במספר שלבים:

ההערכות המוקדמת:

הערכות מול מפקחי ומנהלי מרכזי פסג"ה- בניית תוכנית עבודה מחוזית ליישום מתווה המדיניות, עריכה של תוכנית קורסים להפעלה במרכז הפסג"ה בהתאם למיפוי,הערכות להפעלה של תוכניות לפיתוח מקצועי – סילבוסים, שיבוץ מורי מורים, שיבוץ עובדי-ההוראה לקורסים.

כל אלו לצד הכשרה ופיתוח של מורי מורים: בניה של ימי הכרות וחשיפה (10 ימים בשנה"ל תשס"ט) – בפריסה ארצית, הערכות לפתיחת קורס בשיתוף מכון מופ"ת להכשרה של מורי מורים מהמכללות וממרכזי הפסגה, יצירת מאגר של תחומים בהם נדרשת הכשרה של מורי מורים חדשים – כולל הערכות לפתיחת תהליכי הפיתוח.

תכנון ההשתלמויות: בנייה של תוכנית עבודה מחוזית למיפוי צרכי הפיתוח המקצועי בבתיה"ס החדשים שנכנסו ל"אופק חדש" (כולל בחינה חוזרת – השלמה ותיקון של שלב א' במיפוי של בתיה"ס על ידי מרכזי הפסג"ה). עבודה מול צוותי המיישמים – בבתי הספר, הכנת תכנית עבודה מחוזית לפיתוח המקצועי במחוז, בהתאם לתכניות הפסג"ה.,הערכות מול מרכזי פסג"ה לרישום ופתיחה של תוכניות הקורסים לתשס"ט וליווי ומעקב אחר הפעלת התכניות במרכזי הפסג"ה.
פתיחת השתלמויות: הנחיה של המנהלים לביצוע המיפוי ולהבנת עקרונות המתווה להתפתחות מקצועית (בחינת מקצוע הלימוד אותו מלמד עו"ה, התפקיד המרכזי שבו עוסק עו"ה, שלב ההתפתחות בו נמצא עובד ההוראה ברצף הקריירה שלו, תחומי ההתפתחות (תחום הדעת, תחום דידקטי-חינוכי, תחום ניהולי-ארגוני), בחינת הערכות להכנת מערך תוכניות הפיתוח המקצועי במרחב הגיאוגרפי של מרכז הפסג"ה.הערכות לפתיחת הקורסים – כולל תכנים, לו"ז, שיבוץ מורי מורים, והרשמה של עו"ה.

ניהול השתלמויות: לאחר מיפוי צרכים של כלל צוותי ההוראה בבתי הספר ובתיאום עם מנהלי בתי הספר, כל ההשתלמויות לבתי הספר היסודיים מתנהלות במתווה אופק, תוך ניסיון לתת מענה מלא לצרכי כלל המורים: ההשתלמויות מתנהלות בתחומי הליבה ( מתמטיקה, אנגלית, חינוך לשוני למורי א-ב , חינוך לשוני למורי ג-ו), אומנות, חינוך חברתי, תקשוב וזהירות דרכים לצד השתלמות מחשב לכל מורה ( נווה דקלים, הראל,ארלוזורוב, סיני,ממ“ד ברנע) השתלמויות מקצועיות (יועצות) והשתלמויות בית ספריות (כוכב הצפון, ניצני קטיף) והשתלמויות בחינוך המיוחד ( אוטיזם, סנגור עצמי, חשיבות המחול).

השתלמיות למורי על יסודי: נערכות בתחומי אנגלית, הסטוריה , מתמטיקה ,אזרחות והשתלמות למוררי אומ“ץ.

השתלמות לגני ילדים: בתחומי תקשוב, מוזיקה, חינוך גופני ומדעים-איכות סביבה.

הרישום לכלל ההשתלמויות היה מוקדם, ומרבית ההשתלמויות נסגרו בתפוסה מלאה עוד בתקופת ההרשמה.
לפרטים על השתלמויות שתאריך פתיחתן מאוחר וניתן להירשם אליהן , ניתן לפנות למזכירות הפסג“ה.

אין תגובות: