העשייה במרכז פסג"ה ניסויי אשקלון בזמן "עופרת יצוקה"

שעת חירום מזמנת לכל אחד מאיתנו אתגרים מיוחדים. גם מרכז פסג"ה אשקלון נדרש להיערכות מיוחדת וניסה להפיק את המיטב ונתן מענה גם לצרכים המשתנים בעתות משבר.
בימי שגרה, תפקידו של מרכז פסג"ה לתת מענה להתפתחות מקצועית של עובדי ההוראה ולהטמיע את התקשוב במערכת החינוך העירונית. מרכז פסג"ה מהווה "ככר החינוך המתוקשב, המקום בו מתרחשים: התכנון, ההכשרה, ההנחיה ותהליכי ההטמעה.
בעת חירום, ניכר הצורך הממשי בשילוב למידה מרחוק במערך הבית ספרי. כבר בימים הראשונים , כאשר עיריית אשקלון קיבלה את האפשרות להשתמש בתוכנת הטריידנט ללמידה מרחוק ,מרכז פסג"ה
לקח על עצמו להוביל את כל תהליך הלמידה: הדרכת צוותי מורים בתוכנת ה"טריידנט", ליווי ותמיכה לבתי הספר. ביתה של מנהלת הפסג"ה, ליביה מרמלשטיין, תיפקד בימי הלחימה כ"חמ"ל": מורים באו ויצאו כדי לרכוש ידע ולהתנסות בתוכנת הטריידנט, שנועדה ללמידה מרחוק ואפשרה קשר ישיר ורציף בין התלמידים היושבים בביתם לבין המורים. קשר זה איפשר עדכונים והתקדמות לימודית אך בעיקרו אפשר גם קשר תמידי בין המורים לתלמידים ואפשר למורים לאתר תלמידים במצבי לחץ וחרדה עמוקה ולסייע להם מיידית.
כמו כן האתרים הבית ספריים שימשו ערוץ תקשורת ולמידה דרכו הילדים התעדכנו בתכנים לימודיים
(משימות לימודיות במקצועות שונים) ובהודעות שונות. האתר אפשר שיח על רגשות ודרכי התמודדות.

כל מדריך פסג"ה לקח על עצמו אחריות על מספר בתי ספר , ליווה ותמך באופן פרטני ורציף בפעילות האתר תוך מתן מענה מיידי לצוות המורים.

בקמפוס הוירטואלי של המורים המשרת את עובדי ההוראה נפתח אתר "עופרת יצוקה", ובו רוכזו תכנים שוטפים ועדכניים על פי שכבות גיל לצד אתרים שונים לשימושם של המורים בנושא הלמידה מרחוק, העבודה בטריידנט והתמודדויות במצבי דחק. כמו כן האתר שימש להתעדכנות רציפה בין מדריכי הפסג"ה.

גם לגיל הרך ניתן מענה ולשימושן של כל גננות אשקלון נפתח ערוץ תקשורת, בו יכלו הגננות לנהל שיח ביניהן ולהחליף ידע ומידע, תוך הבעת תמיכה בין הגננות עצמן והעברת תכנים שונים ללמידת עמיתים.

בימים אלו אנו עובדים על גיבוש נהלי עבודה לשעת חירום, תוך הסקת מסקנות מתפקוד המרכז בימי הלחימה, וזאת בכדי שנוכל ללמוד ולשפר את המענה בימי חירום, ולוואי שלא נזדקק עוד לכך.

"עוד נדע ימים טובים מאלה, עוד נדע ימים טובים פי אלף..."

ליביה מרמלשטיין

מנהלת מרכז פסג"ה ניסויי אשקלון


אין תגובות: